duminică, 25 iulie 2010

Câinii comunitari : o adevărată problemă?

  Era clar că o să scriu un articol și despre ăștia. Nu mai este nici un dubiu asupra faptului că acești câini reprezintă un adevărat pericol. În România ,care este ţara pulii ,nu mai există străzi unde să nu existe câini în număr extraordinar de mare.Ar fi bine să exagerez când spun că nu ai pe unde să mai mergi pe stradă singur din cauza lor,însă e grav că nu exagerez;este ceva adevărat. În orice colţ de stradă ,sub mașini, chiar și în magazine sau în scări de bloc e plin de javre care atacă până și pe cei care nu au frică de ei.

Cine este de vină pentru toata treaba asta?

Întrebare grea.Foarte grea.O sa încerc să raspund tot eu.

Prima variantă ar fi statul,care nu ia deloc măsuri și ne aburește pe noi , „prostimea” că eliminarea unui câine vagabond costă câteva zeci de lei RON.Da…ce să spun ,și ce pula mea facem atunci? Eu nu am văzut în viaţa mea,nici la televizor măcar ,un hingher...avem așa ceva?

A doua variantă este reprezentată de retardaţii care hrănesc câinii comunitari și îi protejează .Deci, câinele te atacă ,se repede să te muște în plină stradă și când iei o măsură mai drastică ( de exemplu iei un obiect de 5kg și arunci după ei) ,atunci se trezește o babă nenorocită să te înjure „mai rău ca-n biserică” pe motiv că lovești un animal nevinovat.Mai este și o categorie de indivizi putred de bogaţi care le cumpără hrană gen Pedigree de la magazin , iar când e vorba de mers undeva se urcă în mașină și îi doare-n pulă . Sunt mai multe categorii de din ăștia. După cum vedeţi îmi place să împart totul in categorii,dar aici ,pentru toţi ăștia de i-am amintit ,am un mesaj : Luaţi-i in pula mea în casă și futeţi-vă în cur cu ei și după aia ieșiti cu ei la plimbare în lesă(să formaţi perechi de javre unite printr-o lesă).

A 3-a variantă ar fi organizaţiile pulii mele care ocrotesc animalele.Păi da…deci noi nu avem voie să îi omorâm dar ei au voie ,nu? E logic…mi se pare corect mă . Ce justifică acest comportament al lor?Că nu au minte? Nu au raţiune? Atunci fumez și eu vreo 2 jointuri singur și mă comport ca un animal și mă apuc să atac trecătorii…ca doar mă protejează aceste orgazaţii. Să va trag la muie!De fapt,să vă fută câinii ,că tot îi apăraţi.



Ce putem face împotriva lor?

Aici nu pot răspunde eu…aici vă întreb pe voi,cei care aveţi probleme cu aceste animale.Ce aș încuraja eu :

1.Otrăvirea lor. Punct. Mie în general mi-e milă de animale,dar deja nu aș mai avea remușcări. Otravă specială,antigel de la mașină ,ace înfipte în cârnăciori ….de-astea. Ori de câte ori aveţi ocazia.Treceţi peste milă măcar în cazul câinilor mari.N-aș putea omorî un pui nici eu,dar e drept ca nici ăștia mici nu reprezintă un pericol.Gândiţi-vă că sunt prea multe cazuri in care oameni(și chiar copii) ajung în spital sau chiar SUNT UCIȘI de acești câini.

2. Achiziţionarea de dispozitive de apărare. Spray-urile cu piper nu sunt foarte sigure pentru că folosirea lor în aer liber face ca dozarea substanţei conţinute să fie cam ineficientă,însă vă pot oferi un plus de siguranţă. Aparatele cu ultrasunete … cu cât sunt mai scumpe cu atât sunt mai bune;eficienţa lor e controversată din păcate,dar merită încercate. Persoanele care deţin arme de vânătoare pot folosi ceva tranchilizante ,pe ascuns…nu strică. Folosirea unui simplu băţ poate fi eficientă pentru că în cazul unui atac câinele se ferește foarte bine de loviturile de picior,lovitura cu un par sau o bară metalică poate face diferenţa. Câinii reacţionează în 50% din cazurile în care simulăm aruncarea unei pietre după ei,în consecinţă,dacă aruncăm cu adevărat după ei cu ceva ,acest lucru măcar îi poate alunga. Aceste animale sunt teritoriale și în cadrul grupurilor lor există un membru dominant care sare primul la atac…lovirea lui atrage după sine încetarea atacului(ceilalţi câini se retrag).

Ce pot să mai adaug aici este că puteti lăsa commenturi cu alte metode de apărare și chiar linkuri către produse din aceste categorii(mă refer la aparate speciale cu ultrasunete). Dacă există organizaţii ,grupări împotriva acestor câini,și citiţi acest articol ,atunci sunteţi rugaţi să vă faceţi cunoscuţi.



Ca să concluzionez,chiar și eu am fost atacat de 8 câini maidanezi și am fost scăpat de cineva care trecea întâmplător cu mașina, încercând să dea peste ei. Cert este că în ţara asta de căcat sunt sute de mii de exemplare în fiecare oraș și dupa cum văd eu treaba,nimeni nu face nimic.

Un comentariu: